Είστε σίγουροι ότι ξέρετε τα πάντα για τη διαδικτυακή πλατφόρμα Airbnb; Στην πραγματικότητα, πάντα υπάρχει κάτι καινούριο να μάθετε, ώστε να είστε επιτυχημένοι, να προσελκύετε συνεχώς καινούριους επισκέπτες και νέες κρατήσεις αλλά και να έχετε τη μέγιστη ασφάλεια για το ακίνητο σας και τους επισκέπτες σας.
Με τα παρακάτω μυστικά για την Airbnb που σας αποκαλύπτουμε, θα είστε πλήρως ενημερωμένοι, ώστε να ξέρετε τι να περιμένετε και να γίνετε ακόμα καλύτεροι σε αυτό που κάνετε. Θα σας βοηθήσουν και για τις υπόλοιπες πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Πίνακας περιεχομένων
1. Να είστε ειλικρινείς
Υπάρχει ο διαδεδομένος μύθος ότι πρέπει να κρύβετε τα αρνητικά στοιχεία του ακινήτου σας, όταν το ανεβάζετε σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα για βραχυχρόνια μίσθωση όπως η Airbnb. Όμως η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική.
Σε μια εποχή, που τα πάντα βρίσκονται online, τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό και τα παραδοσιακά διαφημιστικά κόλπα δεν έχουν καμία αξία. Για να πετύχετε στο Airbnb θα πρέπει να είστε ειλικρινείς σχετικά με το τις ανέσεις και τις υπηρεσίες φιλοξενίας που προσφέρετε.
Εκφράστε με ενθουσιασμό και λεπτομέρειες τα θετικά στοιχεία του ακινήτου σας στην περιγραφή σας και αναδείξετε τα με πολύ καλές φωτογραφίες, όμως μην αποκρύψετε με παραπλανητικές φωτογραφίες τα αρνητικά του. Το μόνο που θα πετύχετε είναι να έχετε επισκέπτες που θα περιμένουν κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι και τελικά αυτό θα οδηγήσει σε κακές κριτικές. Οι καλές κριτικές είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την αύξηση των κρατήσεων.
2. Δώστε σημασία στις μικρές λεπτομέρειες
Το ρητό «η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά» δεν έχει προκύψει τυχαία. Ρωτήστε τους επισκέπτες σας ποιες είναι οι διατροφικές τους προτιμήσεις όταν κάνουν την κράτηση, γεμίστε το σπίτι με χρήσιμα σημειώματα σχετικά με τη χρήση του, όπως ο κωδικός του WiFi, αλλά και την τοποθεσία σας, φτιάξτε έναν έντυπο ταξιδιωτικό οδηγό της περιοχής με προτάσεις για αξιοθέατα, φαγητό, ποτό, δραστηριότητες ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αφήστε ένα μπουκάλι κρασί στο τραπέζι ή κάποιο τοπικό προϊόν ως δώρο καλωσορίσματος.
Όλα αυτά θα σας κοστίσουν ελάχιστα, όμως μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά, να προδιαθέσουν θετικά ακόμα και τον πιο ιδιότροπο ταξιδιώτη και τελικά να έχουν ως αποτέλεσμα πλήθος θετικών κριτικών που θα οδηγήσει σε πολλές νέες κρατήσεις.
3. Διακοσμήστε με στυλ
Τα ταξίδια έχουν να κάνουν με την απόκτηση νέων εμπειριών και μέρος αυτών των εμπειριών είναι και η διαμονή. Οι ταξιδιώτες που ψάχνουν διαμονή μέσω Airbnb δεν ψάχνουν συνήθως για πολυτέλεια, αλλά για κάτι το διαφορετικό, δεδομένου ότι στην πλειονότητά τους είναι νέοι, έμπειροι χρήστες του διαδικτύου και λάτρεις της αναζήτησης.
Για αυτή την κατηγορία επισκεπτών, θα είναι πολύ όμορφο να δημιουργήσετε χώρους που αποπνέουν ζεστασιά, θαλπωρή και την αύρα του μέρους με ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα διακόσμηση που δεν είναι απαραίτητο να είναι ακριβή, αλλά απλώς να προσελκύει την προσοχή και να δημιουργεί μια ατμόσφαιρα.
Για παράδειγμα, σε ένα εξοχικό σπίτι δίπλα στη θάλασσα, μια αιώρα στη βεράντα είναι το απόλυτο σύμβολο καλοκαιρινής χαλάρωσης, ενώ σε ένα ορεινό χωριό δεν υπάρχει πιο ελκυστική διακόσμηση από μια φλοκάτη δίπλα στο τζάκι.
4. Επαγγελματικές φωτογραφίες
Οι φωτογραφίες σας είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχετε για να δείξετε πραγματικά στους καλεσμένους σας πως είναι το σπίτι σας και τι να περιμένουν, οπότε πρέπει να είναι καθαρές, με καλό φωτισμό και να αναδεικνύουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του σπιτιού σας.
Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε μια καλή φωτογραφική κάμερα ή ένα smartphone με κάμερα υψηλής ποιότητας. Εάν θέλετε πραγματικά να κάνετε το κάτι παραπάνω, μπορούμε να αναλάβουμε την επαγγελματική φωτογράφιση του ακινήτου σας ή να επιλέξετε την διαθέσιμη υπηρεσία φωτογράφισης (από την Airbnb) που αφαιρεί την χρέωση από τα μελλοντικά σας έσοδα.
Αύξηση εσόδων έως 20%
Οι οικοδεσπότες με επαγγελματικές φωτογραφίες ενδέχεται να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από άλλους οικοδεσπότες στην περιοχή τους.
Έως 20% περισσότερες κρατήσεις
Οι φωτογραφίες είναι ένας από τους 3 πιο σημαντικούς λόγους που οι επισκέπτες επιλέγουν να κάνουν κράτηση.
Πηγή: Airbnb
5. Εξοπλίστε το σπίτι με προμήθειες
Το να έχετε στο σπίτι που διαθέτετε για βραχυχρόνια μίσθωση κάποιες βασικές προμήθειες, όπως αφρόλουτρο, σαμπουάν, νερό, χυμούς, μπύρες και κάποια τρόφιμα για πρωινό, θα κοστίσει πολύ λιγότερο αν αναλογιστείτε τις θετικές κριτικές και τους νέους πελάτες που θα λάβετε.
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να δείξετε στους επισκέπτες σας την διάθεση περιποίησης που έχετε απέναντί τους, προσφέροντας τους το κάτι παραπάνω, κάτι που δεν το περίμεναν, μια έκπληξη.
6. Δώστε σημασία στην Καθαριότητα
Όπως και στο ξενοδοχείο, η καθαριότητα ενός σπιτιού είναι το άλφα και το ωμέγα. Ένα πεντακάθαρο σπίτι θα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και 100% ευχαριστημένους επισκέπτες. Επισκέπτες που θα ξανάρθουν και που θα σας διαφημίσουν και στους φίλους τους. Για αυτό μην αρκείστε σε μια μέτρια καθαριότητα. Έχετε το σπίτι σας τόσο καθαρό σαν να περιμένατε τους πιο σημαντικούς επισκέπτες!
7. Βάλτε έναν Ανιχνευτή καπνού ή μονοξειδίου του άνθρακα – δωρεάν
Η τοποθέτηση ενός ανιχνευτή καπνού ή μονοξειδίου του άνθρακα μπορεί να σώσει όχι μόνο τους επισκέπτες σας, αλλά και την περιουσία σας. Αυτό το γνωρίζετε, όμως γνωρίζατε ότι μπορείτε να αποκτήσετε δωρεάν τους ανιχνευτές από την Airbnb;
Η Airbnb προσφέρει δωρεάν σε όλους τους οικοδεσπότες (πλην μερικών χωρών) αυτούς τους αισθητήρες – κλικ εδώ για περισσότερες λεπτομέρειες.
8. Αποζημίωση για ζημιές για οικοδεσπότες
Η Airbnb ανέβασε το ποσό αποζημίωσης για οικοδεσπότες στα 3 εκατ. δολάρια ΗΠΑ στη σπάνια περίπτωση που ο χώρος ή τα προσωπικά σας αντικείμενα υποστούν ζημιά από επισκέπτη κατά τη διάρκεια μιας διαμονής μέσω της Airbnb για ζημιά στο κατάλυμα, στα έπιπλα, στα τιμαλφή ή στα προσωπικά αντικείμενά σας που προκλήθηκε από επισκέπτες, ζημιά σε σταθμευμένα αυτοκίνητα, σκάφη ή άλλα οχήματα και άλλους όρους που θα βρείτε αναλυτικά εδώ.
9. Συγχρόνιστε τα ημερολόγια της Airbnb και άλλης μια πλατφόρμας δωρεάν (χωρίς channel manager)
Μπορείτε να συγχρονίσετε το ημερολόγιο της Airbnb και ακόμα μιας πλατφόρμας (πχ. Booking.com, TripAdvisor, VRBO, Expedia κλπ.) δωρεάν, χωρίς να χρειαστεί η μεσολάβηση κάποιας υπηρεσίας channel manager (σύστημα συγχρονισμού ημερολογίων).
Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να έχετε το ακίνητο σας σε 2 πλατφόρμες ταυτόχρονα, διπλασιάζοντας έτσι τις πιθανές κρατήσεις και την απόδοση του ακινήτου. Μπορείτε να καταχωρήσετε το ακίνητο σας και σε πολύ περισσότερες των 2, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστείτε ένα PMS ή channel manager που θα συγχρονίζει τα ημερολόγια για την αποφυγή διπλοκρατήσεων και των συνεπειών της. Αν χρειάζεστε βοήθεια με τον συγχρονισμό των ημερολογίων ή την δημιουργία καταχωρήσεων σε άλλες πλατφόρμες, επικοινωνήστε μαζί μας.
Διαβάστε επίσης: Πως να συγχρονίσετε τα ημερολόγια της Booking.com και της Airbnb.
Διαβάστε επίσης: Πώς να κάνεις εξαγωγή και να μοιράσεις το ημερολόγιό της Airbnb: Ο πλήρης οδηγός για το συγχρονισμό ημερολογίων για να μάθετε πως να συγχρονίσετε το ημερολόγιο Airbnb με το ημερολόγιο VRBO και πως να μοιράσετε το ημερολόγιο με άλλους.
10. Μην αμελείτε τις υποχρεώσεις σας προς την ΑΑΔΕ
Είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε ενήμερο τον λογιστή σας σχετικά με τις κρατήσεις σας και εκείνος να κάνει τις απαραίτητες φορολογικές ενέργειες.
Οι κρατήσεις πρέπει να καταχωρούνται στην ΑΑΔΕ μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα.
Παράδειγμα 1: κράτηση από 12-18/7 πρέπει να καταχωρηθεί μέχρι τις 20/8.
Παράδειγμα 2: κράτηση από 27/7-2/8 μπορεί να καταχωρηθεί μέχρι τις 20/9 (για τις κρατήσεις που αλλάζουν μήνα ισχύει η ημερομηνία αναχώρησης).
11. Αντιμετωπίστε τους παραπάνω επισκέπτες
Κράτηση για δύο αλλά ήρθαν τέσσερις; Οι υπεράριθμες κρατήσεις είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα. Γίνονται κρατήσεις για λιγότερα άτομα από όσα τελικά έρχονται (με σκοπό το χαμηλότερο κόστος της κράτησης).
Καλό είναι να παραμείνετε ψύχραιμοι και αν μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε με επιπλέον χρέωση ανά άτομο. Αν όχι, τότε απευθυνθείτε στην πλατφόρμα για την επίλυση του θέματος.
12. Υποτιθέμενα προβλήματα για αξίωση επιστροφής χρημάτων
Έχει παρατηρηθεί τελευταία να γίνονται αναφορές από επισκέπτες για προβλήματα του σπιτιού (που δεν ισχύουν) με στόχο την διεκδίκηση επιστροφής χρημάτων ή ακόμα και τη δωρεάν διαμονή. Θα χρειαστεί να το αντιμετωπίσετε με λεπτό χειρισμό και πάντα με την εμπλοκή της εκάστοτε πλατφόρμας και σύμφωνα με την πολιτική ακύρωσης που έχετε ορίσει. Μην υποκύψετε σε τυχόν εκβιασμούς για αρνητική κριτική.
13. Οι καλές κριτικές βοηθούν αλλά δεν είναι το παν
Μην απογοητεύεστε αν αποκτήσετε κάποια κακή ή λιγότερο καλή κριτική. Αν η κριτική είναι δίκαιη, δείτε το σαν ευκαιρία για να γίνετε καλύτεροι. Αν η κριτική δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, λάβετε υπόψιν σας ότι πάντα θα υπάρχουν «ιδιότροποι» πελάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Booking.com η πλειοψηφία των επισκεπτών κάνουν την κράτησή τους βασιζόμενοι στις φωτογραφίες και την περιγραφή. Οι κριτικές έρχονται τρίτες στην κατάταξη και μόνο σε ότι αφορά τη γενική βαθμολογία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν κάνετε σωστά τη δουλειά σας και προσφέρεται σωστές υπηρεσίες φιλοξενίας, τότε και οι κριτικές θα είναι όπως πρέπει.
Φροντίστε τα κείμενα της περιγραφής σας και τις φωτογραφίες σας, θέστε τις κατάλληλες τιμές και οι κρατήσεις θα έρθουν.
14. Χρησιμοποιήστε όσα περισσότερα κανάλια προώθησης μπορείτε
Για να προωθήσετε αποτελεσματικά το κατάλυμα σας και να μεγιστοποιήσετε τις κρατήσεις σας, χρησιμοποιήστε όσα περισσότερα κανάλια μπορείτε να διαχειριστείτε. Και όταν λέμε κανάλια, εννοούμε όλους τους πιθανούς τρόπους προώθησης του ακινήτου, όπως:
- Καταχωρήστε το ακίνητο σας σε περισσότερες πλατφόρμες όπως Booking.com, Expedia, Flipkey, TripAdvisor, Agoda, VRBO κλπ.
- Φτιάξτε μια ιστοσελίδα που θα παρουσιάζει το ακίνητο σας με φόρμα κράτησης (Booking form)
- Δημιουργήστε σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest κλπ.
- Δημιουργήστε λογαριασμό στο Google Business
Κάνε Εγγραφή στο Newsletter
Γράψε το email σου παρακάτω για να κάνεις εγγραφή στο νόστιμο ενημερωτικό μας δελτίο. Δεν σπαμάρουμε ποτέ!
Συμπέρασμα
Για να πετύχετε ως οικοδεσπότες στο Airbnb αλλά και στις άλλες πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, εκτός απο την υπηρεσία φιλοξενίας που οφείλετε να παρέχετε στους επισκέπτες σας και τη φροντίδα του ακινήτου σας, χρειάζεται να κάνετε και όλη την επιπλέον δουλειά της προώθησης του καταλύματος. Αν αγαπάτε αυτό που κάνετε τότε δεν είναι δύσκολο να τα καταφέρετε.
Τα παραπάνω είναι κάποια από τα πιο σημαντικά μυστικά για να πετύχετε στο Airbnb αλλά και στις άλλες πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Εάν θέλετε περισσότερες συμβουλές, βελτιστοποίηση της καταχώρησης σας στην Airbnb ή τρόπους για να απογειώσετε τις κρατήσεις σας επικοινωνήστε μαζί μας. Θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.
Αν σας φαίνεται δύσκολη η χρήση των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης ή δεν έχετε χρόνο για να ασχοληθείτε, μπορούμε να αναλάβουμε την διαχείριση κρατήσεων του ακινήτου σας και να σας προσφέρουμε περισσότερες κρατήσεις και υψηλότερες τιμές διανυκτέρευσης.